Neo produksjon er ei tilskotsordning for manifesterte talent innanfor regi/serieskaparar som ønsker å debutere i det lange formatet innan spelefilm, dokumentar, dramaseriar eller hybrid. Neo skal bidra til å få fram originale og modige prosjekt av høg kunstnarisk kvalitet. Det blir gitt tilskot til lågbudsjettproduksjonar.
Med manifestert talent meines at du har laga éin eller fleire fiksjons-, dokumentar,- eller hybridproduksjonar som har framvist filmatiske kvalitetar, har blitt vist i ein offentleg og profesjonell samanheng, og/eller har evna å skape debatt.
Med kunstnarisk debut meiner vi at regissørar kan ha debutert med sin første spelefilm, men berre dersom regissøren i denne ikkje har fått vist sitt kunstnariske potensiale.
For serieskaparar gjeld at du ikkje kan ha skapt ein serie på over 120 minuttar totalt med offentleg visning. Har du laga filmar/seriar utan offentleg visning tel ikkje det inn her.
Dersom regissøren/serieskaparens tidlegare verk berre er vist på festivalar, blir ikkje dette rekna som at ein har debutert.
Dersom regissøren/serieskaparen er i gang (forbi greenlight) med sitt andre prosjekt innanfor formatet det vert søkt på, kvalifiserer ein ikkje for ordninga.
NFI reknar ikkje episoderegi på en dramaserie/dokumentarserie for debut.
Frå «Forskrift om tilskudd til audiovisuell produksjon», § 3-3. Vilkår»:
«Søker skal dokumentere å ha inngått avtaler med de som har rettighetene etter åndsverkloven. Dette innebærer at søker besitter eller kan erverve alle nødvendige rettigheter for realisering av det audiovisuelle verket, og at søker uten begrensninger kan inngå avtaler om salg, distribusjon og visning av det ferdige audiovisuelle verket.
Ved engasjement av rettighetshavere skal søker ved ethvert tilfelle følge de gjeldende kollektive avtalene med bransjens organisasjoner.
Etter aksept av tilbud om tilskudd skal tilskuddsmottaker besitte de nevnte rettigheter. Tilskuddsmottaker skal også, uten begrensninger, ha de nødvendige rettigheter for den eksklusive forvaltning av rettigheter i det audiovisuelle verket, samt den økonomiske forvaltning av det audiovisuelle verket.
Tilskuddsmottaker kan inngå avtaler som gir tredjepart utnyttelsesrett (lisens) til salg, distribusjon og visning av det audiovisuelle verket forutsatt at avtalene er tidsavgrensede og geografisk avgrensede, men kan ikke overdra eierskap til immaterielle rettigheter til eller i det audiovisuelle verket».
Investorars krav i prosjektets inntektsstraum er ikkje avgrensa av definisjonane over.
Les meir om kulturtesten her
Det er opp til produsent å definere og finne frem til eitlågbudsjettskonsept. Under er nokre eksempel på grep ein kan ta for å utvikle ei lågbudsjettramme. Det er ikkje definert eit øvre tak for totalbudsjettet i prosjektet.
Eksempel på lågbudsjettsgrep kan vere:
NFI forventar at overeinskomstar og tariffar blir følgde, og andre budsjettpostar til teknisk utstyr og fasilitetar forheld seg til dei lågast tilgjengelege marknadsprisane.
Vi kan prioritere søkarar og prosjekt som bidrar til auka mangfald
Vi kan prioritere søkarar og prosjekt som bidrar til betre kjønnsbalanse
Vi kan prioritere filmskaparar som søker med sitt første prosjekt i langt format
Vi kan prioritere prosjekt som bidrar til kunstnarisk vågemot, variasjon og kvalitet i filmtilbodet.
Neo skal stimulere til produksjon av audiovisuelle verk av høg kunstnarisk kvalitet på eit avgrensa budsjett, utvikla av stemmer som ikkje tidlegare har fått vist seg frem i det lange formatet.
Neo skal bidra til å få fram originale og modige prosjekt av høg kunstnarisk kvalitet som både utfordrar og underheld. Prosjekt med høge ambisjonar om å innfri sitt publikumspotensial både nasjonalt og internasjonalt. Det er ordningas formål å gjennom tilskot la nye talent utfolde seg som tydelege kunstnariske stemmer, og slik bidra til å sikre kvalitet, fornying og diversitet i framtidas norske filmatiske forteljingar.
Totalt tilskot på utvikling og produksjon frå NFI vil normalt ligge mellom 1.500.000 kroner og 7.500.000 kroner.
Det maksimale samla offentlege tilskotet skal i dei ulike formata ikkje overstige følgande prosentdel av godkjende rekneskapsførte utviklings-, produksjons- og lanseringskostnader:
Du finn alle detaljerte krav til søknaden i søknadsportalen.
Filmkonsulentar og produksjonsfagleg rådgivar vurderer søknadene.
I 2023 var det totalt 17 søknader, og totalt 5 søknader vart innvilga (fiksjon og dokumentar). Det gir ein tilskotsprosent på 29%.
Sjå her for ei beskriving av korleis vi saksbehandlar i NFI
Alle som søker må levere eigenmelding om inkludering. Formålet med eigenmeldinga er å bevisstgjere og ansvarleggjere bransjen, så det blir skapt prosjekt som tek fleire stemmer i bruk, og som totalt sett opplevast som relevante for alle lag av befolkninga. Eigenmeldinga skal gjere greie for inkludering og representativitet i skapar-, innhalds-, og brukarleddet. Søkaren skal vise korleis inkludering og representativitet er ivareteke med omsyn til diversitet i form av enten kjønn, alder (barn, unge, seniorar), funksjonsevne, etnisitet, urfolk, nasjonale minoritetar, seksuell orientering, geografisk tilhøyrsle eller sosial bakgrunn.
Her kan du lese meir om eigenmeldinga
Du skal samtidig med søknad om produksjonstilskot avgjere om du søker om etterhandstilskot jf. § 3-9 i forskrift. Søknadene om produksjonstilskot og etterhandstilskot vil bli vurdert samla, og vedtak i begge sakene fatta samtidig.
Dersom du søker om produksjonstilskot utan å søke om etterhandstilskot kan det forventast eit noko høgare tilskotsbeløp.
Etterhandstilskot utgjer 75 prosent av filmens dokumenterte inntekter (eks. mva.), frå distribusjon og sal av visningsrett dei tre første åra etter filmens første offentlege primærvisning på kino i Noreg. For filmar som retter seg primært mot barn eller ungdom utgjer etterhandstilskotet 150% av dei dokumenterte inntektene.
Etterhandstilskot kan utgjere:
Filmen må selje minimum 25.000 billettar gjennom ordinær kinodistribusjon i Noreg for å utløyse utbetaling av etterhandstilskotet. For dokumentarfilm er grensa 15.000 billettar.
Det er ein føresetnad for utbetaling av etterhandstilskotet at filmen kan vise til ordinær kinodistribusjon med primærlansering på norsk kino jf. forskrifta § 3-9.
Dato for vedtak | Prosjekttittel | Ordning | Søker | Tildelt | Utvid for flere detaljer | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grevlingene | Dato for vedtak 9. apr. 2024 | Grevlingene | Neo produksjon | Søker 73 EYES FILM PRODUCTION AS | Tildelt 7 190 000,- | Regissør: Paul Magnus Lundø | Produsent: David L. Leader | Manus: Paul Magnus Lundø | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | |
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
Momentum | Dato for vedtak 27. feb. 2024 | Momentum | Neo produksjon | Søker Field Productions AS | Tildelt 1 450 000,- | Regissør: Matias Myklebust | Produsent: Filip Christensen | Manus: Matias Myklebust | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | |
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
Ikke kall meg mamma | Dato for vedtak 27. feb. 2024 | Ikke kall meg mamma | Neo produksjon | Søker THE GLOBAL ENSEMBLE DRAMA AS | Tildelt 6 750 000,- | Regissør: Nina Knag | Produsent: Eleonore Anselme, Ingrid Skagestad | Manus: Nina Knag | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | |
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
I follow rivers | Dato for vedtak 1. feb. 2024 | I follow rivers | Neo produksjon | Søker Field Productions AS | Tildelt 1 900 000,- | Regissør: Barbora Hollan | Produsent: Filip Christensen | Manus: Barbora Hollan | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | |
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
Solomamma | Dato for vedtak 14. des. 2023 | Solomamma | Neo produksjon | Søker BACON PICTURES OSLO AS | Tildelt 6 730 000,- | Regissør: Janicke Askevold | Produsent: Rebekka Rognøy, Magne Lyngner, Magnus Nygaard Albertsen, Gary Cranner | Manus: Jørgen Færøy Flasnes | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | |
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
Jeg heter Karla | Dato for vedtak 14. des. 2023 | Jeg heter Karla | Neo produksjon | Søker Nordisk Film Production as | Tildelt 6 840 000,- | Regissør: Mari Storstein | Produsent: Thomas Robsahm | Manus: Tomas Myklebost | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | |
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
Zarzis | Dato for vedtak 18. apr. 2023 | Zarzis | Neo produksjon | Søker GORILLAFILM AS | Tildelt 7 218 800,- | Regissør: Farzad Samsami | Produsent: Farzad Samsami, Trude Refsahl | Manus: Farzad Samsami | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | |
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
Armand | Dato for vedtak 27. jan. 2023 | Armand | Neo produksjon | Søker EYE EYE PICTURES AS | Tildelt 6 350 000,- | Regissør: Halfdan Tøndel | Produsent: Andrea Berentsen Ottmar | Manus: Halfdan Tøndel | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | |
Regissør:
Produsent:
Manus:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
Pet Farm | Dato for vedtak 20. jan. 2023 | Pet Farm | Neo produksjon | Søker Walther Bros AS | Tildelt 1 575 000,- | Regissør: Finn Walther og Martin Walther | Produsent: Martin A. Walther | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | ||
Regissør:
Produsent:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |
|||||||||||
Renessanseprinsen | Dato for vedtak 15. des. 2022 | Renessanseprinsen | Neo produksjon | Søker SCREEN STORY FILM OG TV AS | Tildelt 1 930 000,- | Regissør: Emily Louisa Millan Eide | Produsent: Thorvald Nilsen | Tilskuddsområde: Produksjon | Tilskuddsordning: Neo produksjon | ||
Regissør:
Produsent:
Tilskuddsområde:
Tilskuddsordning: |